І. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова спеціальність: «Початкова освіта» кваліфікація: викладач педагогіки, вчитель початкової школи, практичний психолог в закладах освіти;
ІІ. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова спеціальність: «Корекційна освіта» кваліфікація: логопед, практичний психолог спеціальних закладів
Освоєні освітні програми:
· 2010 - 2011 р. Київський Гештальт Університет: перший ступінь освітньої програми з гештальт-консультування/терапії
· 2016 - 2017 р. Українська Асоціація корекційних педагогів: навчальна програма «Нейропсихологічний інструментарій в руках логопеда»
· 2017 - 2018 р. освітня програма к.п.н. Шльонської О.О. «Нейропсихологічна діагностика та корекція дітей та підлітків»
· 2018 р. освітня програма к.п.н. Шльонської О.О. «Аутизм. Діагностика та корекція»
· 2018 р. ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький принц»: семінарсько-тренінгова програма «Майстер сенсо-моторної інтеграції»
· 2019р. ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький принц»: семінарсько-тренінгова програма «Координатор сенсорно-інтегративних технологій»(поглиблений курс)
· 2019 р. Московський інститут психоаналізу: освітня програма підвищення кваліфікації «Нейрологопедія» Т.Г. Візель
Функціональні обов’язки
На логопедичному пункті вчитель-логопед, Олександрова Людмила Віталіївна, здійснює таку роботу:
- керується законами України «Про освіту»,«Про загальну середню освіту», Указом Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Концепцією Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»), Державним стандартом початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1-2 класах), Державним стандартом початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 462 від 20.04.2011 (у 3-4-х класах);
- обстежує рівень розвитку усного та писемного мовлення;
- здійснює зв'язок з вчителем-логопедом Софіївсько-Борщагівського ДНЗ «Золотий колосок», вихованці якого зараховуються до 1-х класів;
- доводить до відома директора освітнього закладу , заступника директора початкової ланки, класних керівників та батьків результати обстеження та роз’яснює шляхи корекції мовленнєвих порушень;
- організовує корекційно-розвиткову роботу з дітьми, які зараховані до логопедичного пункту (згідно нормативів, що прописані в положенні про логопедичні пункти);
- в процесі надання логопедичної допомоги здійснює систематичний зв'язок із заступником директора, класними керівниками учнів, які відвідують логопедичний пункт, та батьками;
- працює в умовах інклюзивної освіти та індивідуального навчання з учнями, що мають особливі освітні потреби;
- займається веденням обліково-статичної документації;
- бере участь у засіданнях методичних об'єднань учителів-логопедів;
- проводить просвітницьку та консультативну роботу з батьками;
- впроваджує в логопедичну діяльність інноваційні технології;
- використовує в корекційній роботі нейропсихологічний інструментарій, сенсорно-інтегративний підхід;
- систематично підвищує свою кваліфікацію
Головні завдання, що стоять перед учителем-логопедом в системі освіти
Інтенсивний розвиток та надбання нейронаук пронизують всі області знань. Традиційна логопедія не лишається осторонь, вона вбирає в себе досягнення нейро- психології, фізіології з методами нейровізуалізації, психіатрії та ін., що сприяє її трансформації в нейрологопедію. Окрім орієнтації в суміжних дисциплінах медичного кола логопеди-практики апелюють до основоположних знань лінгвістики, психолінгвістики, нейролінгвістики, що стосуються мови та мовлення, а також спеціальної педагогіки з інноваційними методами, такими як сенсорна інтеграція Джин Айрес та ін..
Знання мозкових механізмів мовленнєвих розладів відкриває спеціалісту принципово нові горизонти в професії, виявляє істинні причини порушень. Сучасна логопедія не обмежується проблемами мовлення та мовленнєвого розвитку. Вона охоплює особистість дитини в цілому.
Застосування нейропсихологічних методів та прийомів в логопедичній роботі допомагає впоратися з порушеннями мовлення, труднощами в навчанні, сприяє зміцненню психосоматичного здоров’я, створює сприятливі умови для формування повноцінної особистості учнів та розкриття їх здібностей.
Використання сенсорних стратегій, визначення сенсорного профіля, складання сенсорної дієти тощо, підвищують адаптивні можливості учня з ООП, сприяють їх якісному нарощуванню та уможливлюють успішне інтегрування такої дитини в освітній простір.
Впровадження інноваційних арт-терапевтичних технологій не лише позитивно впливає на емоційно - вольову сферу учня та його мовленнєвий розвиток, а й відповідає аспекту «педагогіки партнерства» Нової української школи.