Робота “Школи молодого вчителя”
у 2015-2016 навчальному році направлена на:

- вивчення системного підходу до планування процесу вивчення теми, а також визначення ролі кожного уроку в системі завдань;

- вивчення та оволодіння елементами педагогічної техніки;

- вивчення психологічних основ уроку, які включають знання психологічних принципів організації уроку, особливостей психологічного розвитку кожного учня в класі (розумові здібності, нахили, інтереси, тип уваги, пам'яті, мислення, сприймання, характер, темперамент, волю);

- вивчення психологічних вимог щодо організації кожного елементу будь-якого виду діяльності учнів на уроці, структура якої передбачає:
- мету, мотив, засоби, план діяльності, реалізацію плану, контроль, - корекцію, рефлексію;

- вивчення типів та структури сучасного уроку, основних принципів навчання, раціонального застосування методів навчання;

- вивчення вимог щодо оформлення шкільної документації;

- вивчення методів формування комунікативних умінь (усних і письмових) в умовах особистісно-зорієнтованого підходу.

Протягом 2015-2016 навчального року робота “Школи молодого вчителя” направлена на реалізацію наступних завдань: оволодіння молодими вчителями основних нормативних документів про школу, накреслень Національної доктрини розвитку освіти, нових інноваційних освітніх технологій, сучасних методик викладання; аналізу проблем, які ставились перед вчителями в зв'язку з переходом школи на дванадцятирічний термін навчання і реалізацію Державних стандартів; знайомству з методичною літературою, кращим досвідом вчителів міста.

На 2015-2016 навчальний рік у «Школі молодого вчителя” охоплено навчанням 8 молодих учителів, планується проводити як теоретичні заняття, так і семінари-практикуми.


Організація та проведення стажування
молодих спеціалістів

Відповідальність за проведення стажування випускників вищих навчальних закладів у школах покладається на директора або його заступника з навчально-виховної роботи.

До початку навчального року в школах розробляється план роботи з молодими та малодосвідченими вчителями, у якому поряд з іншими заходами відображаються заходи з питань організації і проведення стажування молодих учителів.

З метою своєчасної і чіткої організації роботи із , молодими та малодосвідченими вчителями в закладах освіти видається наказ, у якому зазначаються:
• відповідальний за організацію стажування;
• строки проведення стажування;
• список молодих учителів і закріплених за ними вчителів-наставників;

Вчителі - наставники:
• надають допомогу молодим спеціалістам у розробці індивідуальних планів роботи;
• контролюють виконання індивідуальних планів молодими;
• залучають молодих учителів до роботи в шкільних та методичних об'єднаннях;
• надають індивідуальну допомогу молодим учителям з питань удосконалення навчально-виховного процесу, проведення відкритих уроків та позакласних заходів; організують і проводять декади наставника;
• подають директорові школи пропозиції про вдосконалення стажування молодих спеціалістів.

Молоді вчителі:
• користуються всіма правами і пільгами, які встановлені для педагогічних працівників даного закладу;
• несуть відповідальність за обов'язки, які покладені на них трудовими договорами і правилами внутрішнього трудовою розпорядку;
• виконують свої функціональні обов'язки згідно з посадою, яку обіймають.

За підсумками стажування директор школи видає наказ, у якому:
• зазначає, у який період проводилось стажування молодих учителів;
• підбиваються підсумки роботи стажистів, вказується на недоліки в роботі;
• відмічаються кращі наставники, зазначаються недоліки, які були допущені в ході роботи молодих учителів;
· з метою ліквідації недоліків плануються заходи на наступний навчальний рік.


Зміст і форми роботи наставника
з молодим учителем

• Складання індивідуального плану роботи з урахуванням його потреб і можливостей.

• Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів з їх подальшим обговоренням.

• Спільні відвідування уроків досвідчених колег і їх ретельний аналіз.

• Випереджувальне відвідування уроків, що проводяться наставником.

• Спільне складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.

• Допомога в розробці уроків, позакласних заходів.

• Надання рекомендацій щодо самоосвіти.

• Ознайомлення з науково-методичною літературою.

• Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших вчителів.

• Допомога в роботі з важковиховуваними дітьми та їх сім’ями.

• Залучення до методичної, громадської роботи.


Тематика занять різноманітна, це:

- методичні рекомендації молодим вчителям щодо складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня;
- дидактичні вимоги до сучасного уроку в світлі нових інноваційних технологій;
- етика спілкування учителя з учнями в урочний та позаурочний часи;
- виховання патріотизму старших і молодших школярів як соціально-педагогічна проблема;
- технологія виховання творчої особистості на уроках;
- технологія колективної співпраці учителя та учнів на уроках;
- урок у системі особистісно-орієнтованого навчання.

Маємо на увазі:

· Озброєння глибокими і усвідомленими знаннями, використовуванням цього процесу для всестороннього розвитку особи.

· Формування міцних мотивів навчання, постійного самовдосконалення, самонавчання, самовиховання.

· Ефективна дія уроку на розумовий розвиток учнів.

· Виховання вольових якостей, мотивів і досвіду поведінки.

· Формування етичних основ особи, орієнтованих на загальнолюдські цінності.

· Виховання культури відчуттів.

· Мета уроку носить триєдиний характер і складається з трьох взаємозв’язаних, взаємодіючих аспектів: пізнавального, розвиваючого і виховуючого.

· Триєдина мета уроку – це наперед запрограмований вчителем результат, який повинен бути досягнутий вчителем і учнями в кінці уроку.

· Триєдина мета уроку вбирає в себе 3 аспекти: пізнавальний, виховний і розвиваючий.

Пізнавальний аспект

Учити і навчити кожного учня самостійно здобувати знання.
Здійснювати виконання головних вимог до оволодіння знаннями: повноту, глибину, усвідомленість, систематичність, системність, гнучкість, оперативність, міцність.
Формувати навики – точні, безпомилково виконувані дії, доведені до автоматизму.
Формувати уміння – поєднання знань і навиків, які забезпечують успішне виконання діяльності. Доцільно при плануванні освітньої мети уроку вказати, якого рівня якість знань, умінь і навиків що вчиться пропонується досягти на даному уроці: репродуктивного, конструктивного або творчого.

Розвиваючий аспект

Один і той же розвиваючий аспект мети уроку може бути сформульований для триєдиної мети декількох уроків, а іноді і для уроків цілої теми.
Розвиваючий аспект складається з декількох блоків:
- Розвиток мови
- Розвиток мислення
- Розвиток сенсорної сфери (окомір)
- Розвиток рухової сфери.

Виховуючий аспект

Виховуючий аспект мети повинен передбачати використовування змісту учбового матеріалу, методів навчання, форм організації пізнавальної діяльності в їх взаємодії для здійснення формування і розвитку етичних, трудових, естетичних, патріотичних, екологічних і інших якостей особи школяра. Він повинен бути направлений на виховання правильного відношення до загальнолюдських цінностей, високого почуття цивільного обов’язку.

Виховуюче навчання - це таке навчання, в процесі якого організовується цілеспрямоване формування запланованих педагогом відносин учнів до різних явищ навколишнього життя

Задача вчителя на уроці – формування гуманних відносин на уроці.

Кінцевий результат уроку

Результат роботи вчителя оцінюється через наступні якісні характеристики:

1 – цілеспрямованість його діяльності на уроці;

2 – характер відносин з учнями;

3 – індивідуально-особовий підхід до учнів;

4 – диференційований підхід до навчання;

5 – уміння педагога приводити у відповідність зміст учбового матеріалу, методи навчання і форми організації пізнавальної діяльності учнів;

6 – робота вчителя по формуванню і розвитку загальноучбових навиків і умінь;

7 – робота по розвитку пізнавального інтересу;

8 – робота вчителя по формуванню знань, умінь і навиків і озброєнню учнів способами пізнавальної діяльності;

9 – розвиток здібностей учнів;

10 – об’єктивність оцінки знань учнів,

11 – ефективність зусиль, що розвивають особу;

12 – ефективність виховуючих впливів.

Як бачимо, оцінка результату роботи вчителя на уроці – процес достатньо багатоаспектний і складний. Він не закінчується на характеристиці цих критеріїв, бо результати роботи учнів на уроці є також і критеріями роботи вчителя.



Планування уроку –
прикра необхідність
чи життєнеобхідна річ до уроку?

Як підготувати сучасний урок.

Пам'ятки молодому вчителю.

На допомогу наставнику молодого вчителя.

(Натисніть, щоб переглянути)


Основні заповіді успіху молодого вчителя

1. Роби все вчасно і професійно.

2. Завжди будь люб’язним, привітним і доброзичливим.

3. Ніколи не говори зайвого. Думай про наслідки сказаного тобою.

4. Пам’ятай, що успішна робота – це професіоналізм плюс порядність.

5. Дбай про своє добре ім’я – це найвища цінність сучасного вчителя.

6. Думай про інших, а не лише про себе.

7. Турбуйся про своїх колег, учнів – вони створюють твій імідж.

8. Дбай про свій зовнішній вигляд.Пам’ятай: привабливий зовнішній вигляд – запорука позитивного іміджу.

9. Говори і пиши гарною мовою. Твої мова й мовлення – ознаки інтелекту.

10. Пам’ятай, що впевненість у собі не повинна заважати скромності.



Кiлькiсть переглядiв: 1093